Sektionen
Sie sind hier: Startseite Members Charlotte Vössing
Artikelaktionen

Charlotte Vössing

Profilbild

Kontakt:
Albert-Ludwigs-Universität Freiburg
Institut für Psychologie
Engelbergerstraße 41
D-79085 Freiburg
Abteilung: Pädagogische und Entwicklungspsychologie

Raum: 5010
Tel.:0761-203-9409

 

E-Mail: charlotte.voessing@psychologie.uni-freiburg.de

 

 

Lehre

BSc

Seminar Entwicklungspsychologie 

Seminar Pädagogische Psychologie

Seminar Grundlagen der Pädagogik für Psychotherapeut*innen

Forschungsinteressen

Emotional Design im Zusammenhang mit

  • situativem und bereits exisitierendem Interesse
  • Narrativen
  • Selbstkontrolle
  • Seductive Details
  • Retrieval Practice /Testing Effect

 

 

Veröffentlichungen und Konferenzbeiträge

 

Endres, T., Eitel, A., Renninger, K. A., Vössing, C., & Renkl, A. (2024). Why narrative frames matter for

instructional videos: A value-evoking narrative frame is essential to foster sustained learning with emotional design

videos. Learning and Instruction, 94, 101962. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.101962

 

Vössing, C.; Endres, T.; Eitel, A., & Renkl, A (2022, August 29-31). Sustained attention and emotional-design:

What is the role of one’s willingness to self-control? [Paper presentation].

SIG2 2022, Kiel, Germany

Vössing, C.; Endres, T.; Eitel, A., & Renkl, A (2023, August 22-26). Can Emotional Design be an Aid to

Overcome the Challenges of High Self-Control Demand Learning Situations? [Contribution in the Symposium

Emotional design and the necessary but not sufficient influence of triggering motivation”].

EARLI 2023, Thessaloniki, Greece.

Vössing, C.; Renkl, A. & Endres, T. (2024, August 21-23). Look Like Me, Act Like Me – Key Requirements of

Model Observer Similarity in Emotional Design [Contribution in the Symposium The elements of

emotional design under the microscope of multimedia learning”].

SIG 6 & 7 2024, Tübingen, Germany.

Shortlistet for the Jure-Award: “Best Paper in a Symposium”

Vössing, C.; Endres, T. & Renkl, A (2024, September 04-06). Beyond Positive Design - Emotional Design for

Aversive Learning Contents? [Contribution in the Symposium The Emotional Design Canvas – Illuminating the

Impact of Visual and Affective Approaches to Motivate Learners”].

SIG2 2024, Valencia, Spain.

 

 

 

ORCID:
Researchgate: 

 

Benutzerspezifische Werkzeuge