Uni-Logo
Sections
You are here: Home Forschung Forschungsdatenbank Pädagogische und Entwicklungspsychologie Publikationen 2019
Document Actions

Publikationen 2019


Originalarbeiten in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Eitel A, Bender L, & Renkl A (2019). Are seductive details seductive only when you think they are relevant? An experimental test of the moderating role of perceived relevance Appl Cognitive Psych, 33, 20-30.
  • Eitel A, Dersch A S, & Renkl A (2019). Wissenschaftliche Annahmen und Fehlkonzepte angehender Lehrkräfte über das Lernen mit Multimedia Unterrichtswissenschaft, .
  • Eitel A, & Kühl T (2019). Harmful or helpful to learning? The impact of seductive details on learning and instruction Appl Cognitive Psych, 33, 3-8.
  • Hefter M, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, & Renkl A (2019). Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: Videos, texts, or graphic novels? J Educ Psychol, 111, 1396-1405.
  • Hoogerheide V, Renkl A, Fiorella L, Paas F, & van Gog T (2019). Enhancing example-based learning: Teaching on video increases arousal and improves problem-solving performance J Educ Psychol, 111, 45-56.
  • Rieche H, Leuders T, & Renkl A (2019). If a student thinks, “I'm not a math person”, do preservice teachers notice? European Journal of Science and Mathematics Education, 7, 32-49.
  • Schmidgall, S P, Eitel, A, & Scheiter, K (2019). Why do learners who draw perform well? Investigating the role of visualization, generation and externalization in learner-generated drawing Learning and Instruction, 60, 138-153.
  • Zeeb, H, Biwer, F, Brunner, G, Leuders, T, & Renkl, A (2019). Make it relevant! How prior instructions foster the integration of teacher knowledge Instr Sci, 47, 711-739.

Buchbeiträge

  • Harr N, Eichler A, & Renkl A (2019). Erleichterung der Anwendbarkeit von Wissen aus einem Vortraining durch eine Prozeduralisierungshilfe. In T. Leuders, M. Nückles, S. Mikelskis-Seifert, & K. Philipp (Ed.), Pädagogische Professionalität in Mathematik und Naturwissenschaften (pp. 207-235). Wiesbaden, D: Springer.
  • Ohst A, Fondu B M E, Nückles M, & Renkl A (2019). Erleichterung der Anwendbarkeit von Wissen aus einem Vortraining durch eine Prozeduralisierungshilfe. In T. Leuders, M. Nückles, S. Mikelskis-Seifert, & K. Philipp (Ed.), Pädagogische Professionalität in Mathematik und Naturwissenschaften (pp. 237-262). Wiesbaden, D: Springer.
  • Renkl A, & Eitel A (2019). Self-explaining: Learning about principles and their application. In J Dunlosky, & K. Rawson (Ed.), Cambridge handbook and cognition and education (pp. 528-549). New York, NY: Cambridge University Press.
  • Van Gog T, Rummel N, & Renkl A (2019). Learning how to solve problems by studying examples. In J Dunlosky, & K. Rawson (Ed.), Cambridge handbook and cognition and education (pp. 183-208). New York, NY: Cambridge University Press.

Herausgeberschrift

  • Spinath, B, & Renkl, A (2019). Motivationsinterventionen - Lernen aus erwartungswidrigen Befunden oder warum immer etwas rauskommt. Springer, .

Personal tools