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Publikationen 2017


Originalarbeiten in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Eitel A, Benito SM, & Scheiter K (2017). Do it twice! Test-Taking fosters repeated but not immediate study of multimedia instruction. Learn Instr, 52, 36-45. http://doi: 10.1016/j.learninstruc.2017.04.003
  • Endres T, Carpenter S, Martin A, & Renkl A (2017). Enhancing learning by retrieval: Enriching free recall with elaborative prompting Learning and Instruction, 49, 13-10.
  • Glogger-Frey Inga, Gaus Katharina, & Renkl Alexander (2017). Learning from direct instruction: Best prepared by several self-regulated or guided invention activities? Learning and instruction, 51, 26-35.
  • Lindner MA, Eitel A, Strobel B, & Köller O (2017). Identifying processes underlying the multi-media effect in testing: An eye-movement analysis. Learning and Instruction Learn Instr, 47, 91-102.
  • Schleinschok, K, Eitel A,, & Scheiter, K (2017). Do drawing tasks improve monitoring and control during learning from text? Learn Instr, 51(1), 10-25.
  • Wischgoll A (2017). Improving undergraduates’ and postgraduates’ academic writing skills with strategy training and feedback Frontiers in Education, 2:33. http://Doi: 10.3389/feduc.2017.00033

Reviews / Übersichtsartikel in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Bauer J, Berthold K, Hefter M, Prenzel M, & Renkl A (2017). Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen? Psychol Rundsch, 68, 188-192.
  • Renkl A, & Scheiter K (2017). Studying visual displays: How to instructionally support learning Educ Psychol Rev, 29, 599-621. http://doi:10.1007/s10648-015-9340-4
  • Renkl, A (2017). Learning from worked-examples in mathematics: Students relate procedures to principles ZDM - Mathematics Education, 49, 571-584. http://10.1007/s11858-017-0859-3

Buchbeiträge

  • Behrmann Lars, & Glogger-Frey Inga (2017). Produkt- und Prozessindikatoren diagnostischer Kompetenz. In Südkamp Anna; Praetorius Anna-Katharina (Ed.), Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften. Theoretische und methodische Weiterentwicklungen (pp. 134-141). Münster: Waxmann.
  • Glogger-Frey I, & Renkl A (2017). Diagnostische Kompetenz fördern – Vorwissen aufgreifende Methoden in Kombination mit beispielbasiertem Kurztraining. In Südkamp, A. & Praetorius, A.-K. (Ed.), Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften. Theoretische und methodische Weiterentwicklungen (pp. 217-222). Münster: Waxmann.
  • Glogger-Frey Inga, & Herppich Stephanie (2017). Formative Diagnostik als Teilaspekt diagnostischer Kompetenz. In Südkamp Anna; Praetorius Anna-Katharina (Ed.), Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften. Theoretische und methodische Weiterentwicklungen (pp. 42-46). Münster: Waxmann.
  • Herppich Stephanie, Praetorius Anna-Katharina, Hetmanek Andreas, Glogger-Frey Inga, Ufer Stefan, Leutner Detlev, Behrmann Lars, Böhmer Ines, Böhmer Matthias, Förster Natalie, Kaiser Johanna, Karing Constance, Karst Karina, Klug Julia, Ohle Annika, Südkamp Anna, Südkamp Anna, & Praetorius Anna-Katharina (2017). Ein Arbeitsmodell für die empirische Erforschung der diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften. In Südkamp Anna; Praetorius Anna-Katharina (Ed.), Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften. Theoretische und methodische Weiterentwicklungen (pp. 75-93). Münster: Waxmann.
  • Renkl A (2017). Instruction based on examples. In R. Mayer & P. A. Alexander (Ed.), Handbook of Research on Learning and Instruction (pp. 325-348). New York, NY: Routeledge.
  • Scheiter K, Fillisch B, Krebs M.-C., Leber J, Ploetzner R, Renkl A, Schmidt H, Schüler A, & Zimmermann G (2017). How to design adaptive information environments to support self-regulated learning with multimedia. In Informational Environments - Effects of use, effective designs (pp. 203-224). New York, NY: Springer.

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