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Publikationen 2016


Originalarbeiten in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Eitel A (2016). How repeated studying and testing affects multimedia learning: Evidence for adaptation to task demands Learn Instr, 41, 70-84.
  • Eitel A, & Kühl T (2016). Effects of disfluency and test expectancy on learning with text Metacogn Learn, 1, 107-121.
  • Hancock-Niemic M A, Lin L, Atkinson R K, Renkl A, & Wittwer J (2016). Example-based learning: Exploring the use of matrices and problem variability Etr&d-educ Tech Res, 64, 115-136.
  • Herppich S, Wittwer J, Nückles M, & Renkl A (2016). Expertise amiss: Interactivity fosters learning but expert tutors are less interactive than novice tutors Instr Sci, 44, 205-219. http://10.1007/s11251-015-9363-8
  • Kühl T, & Eitel A (2016). Effects of disfluency on cognitive and metacognitive processes and outcomes Metacogn Learn, 1, 1-13.
  • Magner U I E, Glogger I, & Renkl A (2016). Which features make illustrations in multimedia learning interesting? Educ Psychol-uk, 36, 1603-1620. http://dx.doi.org/10.1080/01443410.2014.933177
  • Richter J, Scheiter A, & Eitel A (2016). Signaling text-picture relations in multimedia learning: A comprehensive meta-analysis. Educ Psychol Rev, 17, 19-36.
  • Scheiter K, Eitel A, & Schüler A (2016). Lernen mit Texten und Bildern: Die frühzeitige wechselseitige Beeinflussung kognitiver Prozesse bei der Konstruktion eines integrierten mentalen Modells. Psychol Rundsch, 67, 87-93.

Reviews / Übersichtsartikel in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Renkl A (2016). Vergleiche anregen PM - Praxis der Mathematik in der Schule, 67, 17-20.
  • Renkl A (2016). Multiple Ziele: Warum Lernende oft (zu) viel beachten müssen und wie Lehrende damit umgehen könnten Unterrichtswissenschaft, 44, 239-251.
  • Renkl A (2016). Multiple Ziele in Unterricht und Lernumgebungen: Einführung in den Thementeil. Unterrichtswissenschaft, 44, 206-210.

Buchbeiträge

  • Skuballa I, Leber J, Schmidt H, Zimmermann G, & Renkl A (2016). Using online eye-movement analyses in an adaptive learning environment. In Educational technologies: Challenges, applications, and learning outcomes (pp.). Hauppauge, NY: Nova Scinece. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-531-20002-6_40-1

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