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Publikationen 2012


Originalarbeiten in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Glogger I, Schwonke R, Holzäpfel L, Nückles M, & Renkl A (2012). Learning strategies assessed by journal writing: Prediction of learning outcomes by quantity, quality, and combinations of learning strategies Journal of Educational Psychology, 104, 452-468. http://dx.doi.org/10.1037/a0026683
  • Skuballa I T, Schwonke R, & Renkl A (2012). Learning form narrated animation with different support procedures: Working memory capacity matters Appl Cognitive Psych, 26, 840-847. http://dx.doi.org/10.1002/acp.2884

Reviews / Übersichtsartikel in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Renkl A (2012). Modellierung von Kompetenzen oder von interindividuellen Kompetenzunterschieden: Ein unterschätzter Unterschied? Psychologische Rundschau, 63(2012), 50-53. http://dx.doi.org/10.1026/0033-3042/a000110

Buchbeiträge

  • Holzäpfel L, Bernack C, Leuders T, & Renkl A (2012). Schreiben, forschen und reflektieren in der Mathematik-lehrerausbildung: Veränderung mathematikbezogener Überzeugungen. In Kobarg M, Dalehefte I M, Fischer C, Trepke F, Menk M (Ed.), Lehrerprofessionalisierung wissenschaftlich begleiten. Strategien und Methoden (pp. 15-34). Münster: Waxmann.
  • Nückles M, Hübner S, & Renkl A (2012). Fostering self-regulated learning by journal writing: How should instructional support be designed to promote high quality learning?. In Lawson, M.J., Kirby, J.R. (Ed.), Enhancing the quality of learning. Dispositions, instruction, learning processes. (pp.). New York, NY: Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9781139048224.012
  • Renkl A (2012). Guidance-fading effect. In Seel, N. (Ed.), Encyclopedia of the sciences of learning (pp. 1400-1402). Heidelberg: Springer.
  • Renkl A (2012). Example-based learning. In Seel, N. (Ed.), Encyclopedia of the sciences of learning (pp. 1197-1199). Heidelberg: Springer.

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