Uni-Logo
Sections
You are here: Home Forschung Forschungsdatenbank Pädagogische und Entwicklungspsychologie Publikationen 2007
Document Actions

Publikationen 2007


Originalarbeiten in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

Reviews / Übersichtsartikel in wissenschaftlichen Fachzeitschriften

  • Atkinson R K, & Renkl A (2007). Interactive example-based learning environments: Using interactive elements to encourage effective processing of worked examples. Educ Psychol Rev, 19, 375-386. http://dx.doi.org/10.1007/s10648-007-9055-2
  • Hübner S, Nückles M, & Renkl A (2007). Lerntagebücher als Medium des selbstgesteuerten Lernens - wieviel instruktionale Unterstützung ist sinnvoll? Empirische Pädagogik, 21, 119-137.

Buchbeiträge

  • Hilbert T S, & Renkl A (2007). Lernen mit Lösungsbeispielen.. In Zumbach J, Mandl H (Ed.), Pädagogische Psychologie in Theorie und Praxis: Ein fallbasiertes Lehrbuch (pp. 15-24). Göttingen: Hogrefe.
  • Nückles M, Ertelt A, Wittwer J, & Renkl A (2007). Scripting laypersons' problem descriptions in Internet-based communication with experts.. In Fischer F, Mandl H. Haake J M, Kollar I (Ed.), Scripting computer-supported collborative learning. Cognitive, computational, and educational perspectives. (pp. 80-96). New York NY: Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-36949-5_5
  • Reiss K, Heinze A, Kessler S, Rudolph-Albert F, & Renkl A (2007). Fostering argumentation and proof competencies in the mathematics classroom.. In Prenzel M (Ed.), Studies on the educational quality of schools (pp. 251-264). Münster: Waxmann.
  • Renkl A, & Atkinson R K (2007). An example order for cognitive skill acquisition.. In Ritter F E, Nerb J, Lehtinen E, O'Shea T M (Ed.), In order to learn: How the sequence of topics influences learning (pp. 95-105). New York: Oxford University Press.
  • Renkl A, Hilbert T, Schworm S, & Reiss K (2007). Cognitive skill acquisition from complex examples: A taxonomy of examples and tentative instructional guidelines.. In Prenzel M (Ed.), Studies on the educational quality of schools (pp. 239-249). Münster: Waxmann.

Kurzbeiträge

Sonstige Publikationen

Personal tools